Eind afgelopen jaar heb ik mijn trouwjurk bij Bruidspaleis in Rotterdam gekocht. Ik werd bij mijn eerste afspraak door Nel geholpen en in de vervolgtrajecten door Wilma en aan het einde bij het passen door twee verschillende coupeuse.
Nel heeft vrij snel de juiste jurk voor mij gevonden. Zij weet wat ze doet en is ook een vriendelijke dame. Ik had haar graag door het hele traject gehad, om mij te begeleiden. Simpelweg, omdat zij het jurk voor mij had gevonden en omdat ik met haar eerst contact had en mij op mijn gemak voelde bij haar. Als het om het uitkiezen van een jurk gaat, vertrouw ik Nel helemaal.
Met Wilma had ik ook prima contact gehad, alleen kon ze op sommige momenten minder klantvriendelijk overkomen. Maar ik denk dat het meer te maken heeft hoe zij is. Zij is hoe dan ook een aardige dame. Ze staat stevig in haar schoenen en ik denk een echte Rotterdamse! Af en toe moest ik stiekem om lachen hoe zij is. Zij heeft een sterke mening en wat dat betreft moet men wel weten hoe om te gaan met sterke persoonlijkheden. Maar dat doet niks af over hoe aardig zij wel is. Toen ik belde en haar vroeg of ik een stukje stof van het jurk mocht ontvangen, heeft ze deze binnen een week naar mij opgestuurd. Dat waardeerde ik zeer. Ook waardeerde ik het dat ze zich aan mij herinnerde, wanneer ik belde en dat ik bij een derde afspraak mijn ouders mocht meenemen. Zij waren bij de eerste afspraak namelijk niet erbij. Ik had daarna nog een keer gebeld, om te vragen of ik de showroom jurk mocht passen met sieraden, die ik ergens anders had gevonden. Wilma was daar vrij direct en kwam aan de telefoon iets minder vriendelijk over. Ik kan me voorstellen dat zij en haar collega's vast wel eens gek worden van de klanten, die zij altijd ontmoeten. Ik heb het hier haar niet kwalijk genomen. Kan ook dat ze een drukke dag achter haar rug had. Ik kon daar de sieraden niet afstemmen met het showroom jurk. Dat was geen probleem. Bij de eerste pas was ze ook erbij. Ik vind het fijn haar daar weer te zien en te babbelen terwijl de coupeuse bezig was. De coupeuse heeft ook prima werk gedaan en goed afgespeld en uitleg gegeven over alles en nog wat rondom trouwjurken en de industrie. Dat vond ik waanzinnig interessant 🙂. Zij was ook een erg fijne dame. En aan het einde bij de laatste pas deed de coupeuse ook prima haar werk. Er bleek aan mijn jurk nog een knoop teveel te zijn en dat heeft ze ook gelijk gecorrigeerd. Ik mocht ook mijn jurk voor even achterlaten, zodat ik met mijn schoonzus in de buurt even kon lunchen. In z'n geheel was dit een erg fijne ervaring. Ik kan zeggen dat de verkoopsters of überhaupt de mensen die daar werken veel verstand hebben wat ze doen. Ook kan Wilma bij anderen bazig overkomen, zij weet absoluut wat 'style' is samen met Nel. Ze kunnen alles goed bij elkaar afstemmen en weten wat je staat en wat niet. Bij een andere Bruidswinkel had ik niet dit gevoel gehad, dat ze mij goed gingen helpen. Ik had eerder het gevoel, dat ik alleen werd gelaten. En ze kozen elke keer de verkeerde jurk uit voor mij. Ik had een jurk in die andere Bruidswinkel in mijn hoofd gehad, maar in realiteit klopte er niks van. Hierdoor had ik dan ook vrij snel besloten, om niet verder te gaan zoeken en gewoon bij Bruidspaleis mijn jurk te kopen. Alleen jammer dat ik aan het einde niet van Wilma afscheid kon nemen. Ze werkte waarschijnlijk niet op dat moment. Oh ja, nog iets vergeten. Ik werd op tijd door Wilma gebeld, wanneer mijn jurk er was. Alles werd netjes afgehandeld.
Alleen de pinapparaat werkte twee keer niet goed. Volgens mij kun je daar niet met je ABN AMRO kaart betalen. Maar de laatste coupeuse zei, dat ze het apparaat recentelijk hebben verwisseld. Dus denk lukt het nu wel. Gelukkig kon ik wel later weer terug komen en betalen.
Een fijne ervaring en aan te raden, om naar een jurk te zoeken. Je word daar goed geholpen. Wel letten, om niet alles persoonlijk op te vatten. Ze zijn daar ook maar mensen.